zomaar een woensdag in februari... - Reisverslag uit Zanderij, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu zomaar een woensdag in februari... - Reisverslag uit Zanderij, Suriname van Madelon Deemter - WaarBenJij.nu

zomaar een woensdag in februari...

Blijf op de hoogte en volg Madelon

05 Februari 2014 | Suriname, Zanderij

Beetje stil vanmorgen...... we missen iemand!


Vanmorgen zijn Es, Engel en ik naar Paramaribo gegaan.
Engel heeft een afspraak met Paul en Jacintha Kraaier gemaakt en rijdt mee tot aan de golfbaan, vlak voor de stad.
Op de terugweg bellen we en pikken hem dan weer op.
Esselien en ik gaan naar de stad om voor Ram een afspraak voor een MRI te maken.
Er is sinds kort een mooi gebouw waar MRI's gemaakt kunnen worden en zo kan ik het ook eens van binnen zien.
Zodra de afspraak gemaakt is, gaan Es en ik de stad in.
Ze moet zelf nog iets halen en ik wil graag een paar "nettere" schoenen, want mijn ouwe trouwe slippers gaan het begeven!
De eerste keer dat ik voet aan wal zette hier in Suriname, had ik ze aan en sindsdien gaan ze iedere keer weer mee.
Weggooien is geen optie, maar om er nu mee de stad in te gaan......
We vinden vrij snel een paar redelijk uitziend paar, met wat glimmende steentjes voorop, maar als ik hard loop, ziet niemand het!
Het is het enige paar in mijn maat en zonder die belachelijk hoge hakken!!
Normaal kan ik er al niet op lopen, laat staan hier in de stad, waar geen stoeptegel recht naast een andere ligt.

Natuurlijk gaan we nog even bij "Kras" (Krasnapolski) cappu drinken en ik trakteer op een gebakje. "omdat Betsy er niet bij is"
Op de een of andere manier moeten vrouwen altijd een excuus hebben als ze gaan snaaien. Vreemd he?

En dan gaan we weer richting huis, want het wordt warm en stoffig in de stad. Ook de scholen gaan uit en dan wordt het mega-druk op de weg.
Ik bel onderweg naar Engel dat we er aan komen en zeg daar aangekomen Paul en Jacintha nog snel even goedendag.
We blijven niet, want Es moet naar huis om te koken.
Maar Engel en ik komen samen eens langs om bij te praten.

Deze dag is omgevlogen.
Zaterdag willen we naar Paramaribo.
Er komt een uitvoering van Kit Dynamite in Thalia.
Lijkt ons leuk om dit ook mee te maken.
We gaan dan weer logeren bij Twenty Four.


wordt vervolgd........

  • 24 Februari 2014 - 18:55

    Gerrit Kracht:

    Mocht je bij de MRI tzt dr Jesserun of Fernandez zien doe hem / haar de groeten, ze zijn bij mij in Leiden opgeleid tot radioloog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Ambulant begeleider bij volwassenen met autisme. Visie: droom je leven en leef je dromen! Missie: het realiseren van een logeerhuis voor kinderen met autisme

Actief sinds 17 Dec. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 25392

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 10 April 2014

Suriname anders.......

Landen bezocht: